۱۳۹۵ آبان ۲۳, یکشنبه

نمای ساختمان و اهمیت نما درشیک شدن ساختمان

  نمای ساختمان و تاثیر نما درشیک شدن ساختمان
 آدمی همیشه به دنباله زیبایی ها است.اکنون مدرنی قادراست در ظاهر خود فرد باشد و یا در محیط اطراف و محل اقامت.این میل تا جایی ادامه دارد که هر کدام از ما درپی ایجاد یک محیط شیک و آرام برای زیستن خود هستیم. نمای ساختمان از سوی دیگر پیشرفت تکنولوژی در زمینه معماری و ساختمان سازی باعث شده تا بتوانیم درکنار ظاهر زیبا, مواردی مانند صرفه جویی در انرژی ساختمان و یا استفاده از مصالح سازگار با طبیعت را در کنار هم داشته باشیم.این موارد باعث شد تا تحولات فراوانی در دنیای ساختمان سازی, علی الخصوص در نما و ظاهر ساختمان به وجود آید.

    به طور کلی نماهای ساختمانی به سه گروه تقسیم می شود :


1.نمای سنتی

نمای ساختمان,طراحی نما

در این روش برحسب شرایط جوی منطقه جنس مصالح از نظر جذب رطوبت و میزان مقاومت و فاکتورهای دیگر از ملات های سیمانی گچی گلی اهکی و یا ترکیبی از انها استفاده می شود.برای مثال ملاتهای سیمانی از مقاومت بیشتری نصبت به ملاتهای گلی و گچی برخوردارهستند.معمولا این نوع نما برایافرادی که علاقه مند به سبک دکوراسیون سنتی هستند استفاده میشود.

 

 

 


2.نماسازی با روکش های خارجی

 نمای ساختمان,طراحی نمااستفاده از روکش های خارجی مانند رنگ های لعابی و انواع رنگ ها و یا استفاده ازروکش های ساخته شده از مواد رزینی مثل رزین های اکریلیک پلی استر و... یا نماهای مصنوعی مانند انواع کامپوزیت و سنگ های مصنوعی.

 

 

 


3.نماهای شیشه ای

نمای ساختمان,طراحی نما

استفاده از شیشه در نما دارای قدمتی حدودا 6500 ساله است که بر اساس اسناد و شواهد تاریخی در قرن ششم میلادی برای اولین بار در کلیسایی در قسطنطنیه از شیشه به جای مصالح ساختمانی استفاده شده است.قصر کریستال لندن اولین ساختمان شیشه ای جهان بود که در سال 1851ساخته شد پس با این تفاسیر به این نتیجه میرسیم که نما کاری شیشه ای روش جدیدی نیست و از قدیم مورد استفاده معماران و مهندسان ادوار مختلف بوده است.هر چند اوایل استقبال زیادی از نماهای شیشه ای نشد ولی با پیشرفت در تولید انواع شیشه ها, روز به روز به میزان استفاده کنندگان نماهای شیشه ای افزوده شد.نماهای شیشه ای را میتوان در دسته نماهای زیبا و در عین حال با صرفه اقتصادی بالا دانست.شیشه های مورد استفاده در نمای ساختمان به گروهای دوجداره و چند جداره, عایق حرارتی و صدا،رفلکس و ... تقسیم می شوند.مزیت اصلی استفاده از شیشه در نما, امکان دید وسیع و نور کافی برای ساکنان ساختمان میباشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر